szerda, november 19, 2014

Almás pite

Az eredeti Puffin recept Almás-fahéjas süteménynek hívja, de nálam csak almás pite névre hallgat, mivel annyira hasonlít az amerikai rokonhoz.


Hozzávalók:
A tésztához
20 dkg liszt
10 dkg vaj
5 dkg cukor
1 tojás

A töltelékhez
3 közepes alma, meghámozva, cikkekre vágva
3 ek. cukor
1 kk. fahéj


A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, ha homogén masszát kaptunk, folpackba csomagolva a hűtőbe tesszük egy órát hűlni. Ha csaltok, ahogy én szoktam, és mikróban megpuhítjátok a vajat, akkor másfél óra is kell neki, mire szépen megdermed.
Ezután szoktam előkészíteni az almát, és összekeverni a fahéjas cukrot.
A sütőt előmelegítjük 200 fokra, egy 24 cm-es piteformát pedig kivajazunk, kilisztezünk, vagy vágunk bele sütőpapírt.
Amikor a tészta lehűlt, akkorára nyújtjuk, hogy a széle kicsit túllógjon a forma szélén. Belesimítgatjuk a piteformába, ráhelyezzük az almaszeleteket, és ha mindenhol egyenletes, óvatosan megnyomkodjuk, hogy beleragadjanak kicsit a tésztába. Megszórjuk a bekevert cukorral - igen, kell rá az összes, én sem hittem el, de tényleg.
15-20 percig sütjük, akkor van kész, ha a tészta kilógó széle elkezd barnulni.

Elég kis könnyű desszert, én azért szoktam a tésztájába is rakni egy kis cukrot, hogy amikor magában esszük, is legyen egy kis íze.

Szeretitek az almás sütiket?

4 megjegyzés:

  1. De gusztusos ^^ Imádom az almás sütiket, lassan kéne is almás pitét csinálnom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem merek olyan kategóriát létrehozni, hogy 'kedvenc sütim', az viszont biztos, hogy ha könnyen, gyorsan, finomat és gyümölcsöset akarok enni, ez után a recept után nyúlok, ami elég sűrűn előfordul. Eddig mindenki imádta :)

      Törlés
  2. Fincsi, én is szoktam hasonlót készíteni, csak még több almát teszek bele és a tetejére és borítok egy réteg tésztát. :3 Isteni fincsi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úú, azt is ki kell próbálnom! Még több alma csak jó lehet :)

      Törlés


Minden megjegyzést elolvasok, és igyekszem válaszolni rájuk.
Köszönöm a kommentedet, sokat jelent, hogy elmondod a véleményed!